دوستدار  حکمت و دانش

دوستدار حکمت و دانش

فلسفه، کلام، علوم قرآنی و عربی
دوستدار  حکمت و دانش

دوستدار حکمت و دانش

فلسفه، کلام، علوم قرآنی و عربی

Password ویندوز ۷ را دور بزنیم ........


این روش ها در ویندوز XP بسیار ساده بود و در نسخه هاى بعدى سیستم عامل ویندوز از جمله ویندوز سون رفته رفته پیچیده تر شد. به جرات مى توان گفت رمز ویندوز ۷ را هر کاربرى نمى تواند بسادگى دور بزند. در هر حال این نسخه از ویندوز نیز روش هاى مخصوص به خودش را دارد که در بسیارى از موارد با بوت کردن

رایانه از روى یک س ىدى راه انداز براحتى مى توانید رمز عبور ویندوز را   دور بزنید یا یک کاربرى جدید با رمز دلخواهتان در آن ایجاد کرده و با آن نام کاربرى وارد ویندوز شوید. این هفته نیز قصد داریم روش جدیدى را براى عبور از رمز عبور ویندوز ۷ به شما آموزش دهم که نه تنها نیاز به CD راه انداز براى بوت کردن رایانه از داس ندارد، بلکه در همان صفحه ورود به سیستم عامل و با وجود یک حفره امنیتى که در این نسخه از ویندوز وجود دارد، مى توانید عملیات ورود و حتى ایجاد کاربر جدید در ویندوز را انجام دهید. در این روش شما مى توانید بدون ورود به سیستم عامل با اجراى نرم افزار  Command Prompt رمز عبور کاربر فعلى ویندوز را تغییر دهید یا یک کاربر جدید در آن بسازید و عملیات ورود را به کمک آن انجام دهید.

همچنین امکان مشاهده فایل هاى ذخیره شده در رایانه و کپى بردارى از روى آنها روى حافظه هاى جانبى فلش نیز در این روش امکان پذیر است.

۱- پیش از هر چیز باید براى یک بار هم که شده در حالتى که کاربر مدیر سیستم وارد ویندوز شده است، به رایانه موردنظرتان دسترسى داشته باشید تا در پشتى براى ورود در زمان دلخواه را در آن رایانه باز کنید! براى انجام این کار باید پس از کلیک روى گزینه start ، کادر جستجو عبارت cmd را تایپ و پس از نمایش نتیجه روى آیکون آن کلیک کرده و با انتخاب گزینه Run as administrator آن را اجرا کنید.

۲- فرمان زیر را در خط فرمان وارد کرده و در نهایت کلید اینتر را فشار دهید:

REG ADD “HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\sethc.exe” /v Debugger /t REG_SZ /d “C:\windows\system32\cmd.exe”

3 – در صورتى که پیغام:

The operation completed successfully”

را مشاهده کنید نشان دهنده آن است که فرمان را درست وارد کرده اید و عملیات با موفقیت انجام شده است؛ در غیر این صورت توجه کنید که یا کاربر فعلى ویندوز، دسترسى مدیریتى ندارد یا این که نرم افزار cmd را با سطح دسترسى مدیر سیستم اجرا نکرده اید.

۴- از این پس هر زمان که بخواهید وارد ویندوز شوید مى توانید در صفحه ورودى ویندوز که رمزعبور را از کاربر درخواست مى کند، کلید هاى ترکیبى Alt+Shift+PrintScreen را فشار دهید. با فشار همزمان این کلیدها ابزار CMD اجرا شده و مى توانید با استفاده از دستورهاى مختلف بدون نیاز به ورود به سیستم عامل به اعمال تغییرات در ویندوز بپردازید.

به عنوان مثال در این مرحله مى توانید با وارد کردن فرمان explorer منوى استارت و نوار وظیفه ویندوز را مشاهده کنید. همچنین با استفاده از دستور  dir مى توانید فهرست فایل هاى ذخیره شده در درایوهاى مختلف را مشاهده و نسبت به کپى یا انتقال آنها به حافظه هاى دیگر اقدام کنید.

دستورهاى زیر نیز به ترتیب براى تغییر رمزعبور کاربر موجود در ویندوز بدون دانستن رمزعبور فعلى آن و ایجاد یک کاربرى جدید با رمزعبور دلخواه کاربرد دارد:

net user user_name new_password net user user_name password /add

توجه: به جاى عبارت user_name باید با user_name توجه: به جاى عبارت

نام کاربرى فعلى ( هنگام تغییر رمز عبور ) یا نام کاربرى دلخواه شما ( هنگام ایجاد کاربر جدید ) نوشته شود. همچنین عبارت new_password و password نیز نشا ندهنده رمزعبور شما در هر یک از این دو حالت است.

درراببندید: چنانچه قصد دارید همه چیز را به روز اول بازگردانید یا شک دارید که این در پشتى روى ویندوز شما هم باز باشد و قصد دارید آن را ببندید، مى توانید در مرحله ۲ عبارت زیر را در خط فرمان وارد کنید:

REG DELETE “HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options\sethc.exe

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد